Ledighet eller tomhet

Hur skiljer man på det.
Ensamhet eller avskildhet. 

Jag har varit igång sen tidigt imorse. Kört hit och dit. Hämtat chips och lämnat chips. 
Varit och tränat. 
När jag kom hem så knackade det på dörren. Jag trodde det var Ola som skulle hämta sin beställning (chips). Men det var barnen i området som knackade dörr, ville leka bus eller godis. 
Det är imorgon som den officiella "bus eller godis" dagen är så jag hade tyvärr inget godis hemma. 
Lite besvikna gick dom härifrån. 

Jag var rätt trött efter träningen så jag lade mig i ett varmt bad. 
Jag har känt mig yr sen jag kom hem från träningen. Varje gång som jag blundar så känns det som att rummet snurrar.
Jag känner mig inte sjuk så jag har ingen aning om varför jag mår så här. Efter badet så lade jag mig i soffan, ligger här fortfarande. Yrseln är kvar. Jag försöker tänkte efter vad jag har ätit eller gjort idag som skulle kunna vara orsaken, jag kommer inte fram till något. 

Jag vet bara att många tankar kommer tillbaka. Speciellt när jag är själv och här inte är något eller någon som skingrar mina tankar. 
En gång i tiden så kände jag bara en frustration när jag inte fick krypa ihop i fosterställning och låta allt mörker omfamna mig. Nu vet jag bättre. 
Eller nu kan jag hantera det bättre rättare sagt. 
Jag behöver inte bli distraherad, jag behöver bara få en stund för mig själv där jag möter tankarna. Tankarna som hela tiden pockar på min uppmärksamhet. 

Men jag förstår nu, varför strategin var att uppehålla, att distrahera. Den fungerade då….men inte nu längre.

Avskildhet eller ensamhet. 
Jag väljer avskildhet. 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0