jobba natt idag!

hela långa kvällen och natten ändå till 4 på morgonen...så ser mitt schema ut idag. Jag har aldrig jobbat så länge så vi får väl se hur det blir med det. Jag hoppas bara att jag inte får en massa fyllon som ska spy överallt. Jag förstår inte det fenomenet, om man mår dåligt så kan man faktiskt gå fram och fråga busschauffören om han eller hon skulle kunna stanna till lite...i 99% av fallen kan jag säga att dom gör det. Hellre det än att behöva köra och byta buss stup i kvarten för nån inte kan hålla sitt maginnehåll där det hör hemma.  Jag har varit med om det två gånger, den ena gången så han nån suttit tyst och småkräckts under typ hela resan för att jag sen ska upptäcka detta genom att vädra en väldigt konstig lukt i bussen. Andra gången så stod en kille upp i bussen och helt plötsligt så spyr han helt okontrollerat på hela golvet...tycker synd om dom som stod och satt bredvid honom.
Nä tack det kan jag gärna vara utan....så tänk på oss busschaufförer innan ni öppnar munnen!!!!

Vi var hemma hos Ann-britt och Jocke igår...dom bjöd på varma mackor...mums!! Lava var så duktig hon lekte helt själv för det mesta...Kanske för att farmor hade en massa klossar som var så roliga.

Innan vi åkte dit så var jag och viktor och lava iväg och letade efter en sängram till nya huset. Vi hittade ingen direkt men vi vet nog nu hur vi vill att den ska se ut iallafall. Ann-britt blev orolig och undrade om vi var tvugna att köpa den NU...men vi lugnade henne, vi vill helt enkelt veta vilken sängram vi ska ha och hur den ser ut i färg och form för att vi ska veta hur vi ska inreda resten av rummet...vi kommer ju att tapetsera och sånt innan sängen kommer in och sen ska v lägga nytt golv och då vill man ju att det oxå ska matcha men färg och så.
Vi hittade ingen sängram men vi hittade våra gardiner..eller tyg till gardinerna iallafall..men det var ingen billig historia. !99 kr/meter kostar detta tyget och man får bara köpa det i 10 meters rullar..så med lite enkel matte så kom vi fram till att 4 gardinlängder skulle kosta 2000 kr. Men vill man ha fint så får det kosta, vi vill inte kompromissa nu när vi ska ha hus...så ska vi köpa det vi verkligen vill ha. Sen får man ju spara därefter ju hehe.

Åh!! jag vill bara gå upp på vinder och börja rensa, men de är nog ingen bra ide....då blir väl viktor galen. haha.
Nu ska jag göra lite mat som jag kan ha med mig på jobb, hemmagjord pyttipanna blir det. Här går det inte att äta ute...det har vi inte pengar till..haha vi syndade igår när vi var ute och körde...det blev MAX..mums. Det hade  varit ännu godare om jag inte hade mått så jävla illa hela tiden. Jag tlyckades spy två hela gånger igår...det var jättelängesen sen det hände...hoppas inte att det ska börja nu igen. Jag klara av att må illa det får jag leva med...men att spy...det blir lite jobbigt när man kör buss. Vi får väl se, jag mår bara ila idag så jag klarar väl mig förhoppningsvis.
Jag går in i vecka 13 imorgon....om jag ska vara ärlig så tänker jag inte alls på bebisen nu för tillfället. Det känns inte som man har tid att tänka på det just nu...det är så mycket annat som händer. Sen när magen börjar synas så känns det väl lite mer verkligt.
Nä nu ska jag äta lite, viktor kom precis hem från affären.
ha en underbar dag allihopa.....kram



snart så kommer bulan tillbax hehe...förhoppningsvis inte så stor.



min söta bebis!!















jag har inte tagit några nya bilder så ni får nöja er med några gamla godingar *ler*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0