nu är helgen snart slut....

japp nu är det bara några timmar kvar av helgen, sen börjar jobbeveckan igen.
Idag har jag och Romina varit hos pappa och hälsat på. Vi åt lite frulle där hehe funkar ju inte att bara äta ett päron (banans kids hehe) till frukost så pappa bjöd på lite då.
Det var kul att träffa Romina, blir inte så mycket nu för tiden när man har jobb och allt annat som kommer i vägen. Jag kommer ihåg innan man fick barn och livet blev så allvarligt hehe så levde man mer för dagen.
Pappa frågade mig vad vi gjorde av alla våra pengar innan vi fick lava och skulle köpa hus...hehe vi sparar nu ungefär 10 000 kr i månaden nu så dom pengarna måste ju ha gått till nåt??? Men jag tror att man lever mer för dagen när man inte har barn och hela den biten. Det gjorde vi iallafall, alltså är ute och äte mer och hyr film och köper lite grejer då och då..ja pengarna går till allt annat. Men det är oxå viktigt att ha levt DET livet innan man börjar spara och leva det lite mer sparsamma livet, annars ångrar man sig nog till slut. Det spelar ingen roll om man har 30000 kr ut i månaden eller 10000 ut i månaden för i slutet så är nog fan pengarna slut ändå hehe.

Lava har sovit över hos Farmor och Farfar nu i helgen, det var mysigt för henne fick jag höra. Hon hade fått sova i Farmor och Farfars säng hehe. Hon var rätt så likgiltig när vi kom och skulle hämta henne men jag antar att man får vara glad så länge det är så. Sen när hon börjar grina så fort man lämnar ifrån henne (om hon nu gör det nångång) så kommer det nog att bli lite mer utmaning.

Jag och Sara åkte och hämtade Lava som sagt, sen åkte vi hem till Monika och fikade. Hon och Bertil ska åka till canarieholmarna nästa vecka så dom kunde tyvärr inte komma på Lavas kalas. Så Lava fick sin present idag istället, en jättefin klänning =0) tack så mycket moster. Jag fick en liten peng och en blomma av henne så det tackar jag och bugar för.
Fick en liten påminnelse av en viss person idag att man ska vara tacksam för vad man får och att det faktiskt är tanken som räknas. Man behöver inte få nåt som är värt en förmögenhet för att det ska betyda nåt....tack för att du är ärlig och säger vad du tycker Romina =0) ibland glömmer man bort vad som är viktigt här i livet och det är INTE pengar och materiella saker...det är kärlek och familj som räknas och kommer alltid vara så.

Nu ska jag lägga mig i soffan och kolla på den sista filmen i Stieg Larssons Trilogin....jag skulle se den igår men jag somnade i soffan...så jag gör ett nytt försök idag istället hehe. Hoppas ni har haft en underbar helg....var rädd om er och krama dom som står er närma/////kramkram bella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0