helluuuuu!!!

Vilken underbar dag det är idag. Fint soligt väder, barnen är snälla och rara. Jag har fått sovmorgon idag...men om jag ska vara ärlig så hade jag kunnat gå upp vid 7 när barnen vaknade...så utvilad var jag...underbar känsla.
Igår så vr det säsongstart för Vampire Diaries...som jag har längtat. Tyvärr fick jag se den själv...Fia blev plötsligt sjuk och fick åka hem...tråkigt.

Idag ska jag på kalas, Jenny fyller år..eller hon har redan fyllt men hon ska firas idag. Såg min fina inbjudan igårkväll på facebook, Jag har ju inte varit inne på facebook sen i måndes så jag såg den först igår...fick ringa och kolla så tt jag fortfarande var bjuden haha...nä men jag gillar inte dom som svara i sista sekunden och vill inte vara en sån person...men ibland blir det så.
Nu ska jag snart göra lite lunch till min kära dotter...sen ska hon sova ett tag.

Emil ska vara här idag...så jag antar att han och Viktor ska spela dator. Då gör det inget om jag smiter iväg på kalas. Viktor ska hämta en eldtunna idag oxå...så vi kan elda upp lite skit här hemma. Jocke skulle hjälpa honom...vet inte när men det blir idag iallafall. Ska bli skönt att bli av med allt skit som vi har här....de ser ut som en soptipp just nu...suck!!
Man vill ju ha fint runt omkring sig. Jag hade bara velat ta ett lån och åka upp til ullared och shoppa loss på heminredningsavdelningen, vill ha lite själ här hemma. Just nu känns det lite kallt och tråkigt.
Kan bero på vädret oxå men ändå...jag vill oxå ha fint.
Jag ringde till killarna med kaminen igår, dom sa tt dom bara väntade på bygglovet från oss sen skulle dom sätta igång. Så på måndag ska jag ringa till kommunen och höra hur det går. Kan stressa dom lite hehe.
Vi fick en elräkning på 5500 kr denna månaden...så ni förstår kanske varför jag är ihärdig med att få kaminen installerad. Det är inte hållbart i längden med såna räkningar.

Denna månaden ska vi köra på för fullt med veckohandling. hoppas att vi kommer spara lite pengar...men det är jag nästan säker på. Vi handlar på tok för mycket mat i månaden. Visst vi är 4 i vår familj med två blöjbarn men nej....det ska inte behöva gå mer än 4000 kr i månaden på mat och blöjor. Så nu ska vi handla på måndagen, mat som ska räcka hela veckan...vi ska inte behöva gå till affären mer än en gång i veckan. Jag tror att vi kommer spara mycket pengar på det.













--------------------------------------besök av Sandra och Lova---------------------------------------------







-----------------------------besök på busfabriken----------------------------------------







-----------------------------------på kalas---------------------------------------




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0