Ändringar!!

God morgon! 
Har varit och lämnat Lava på skolan och Nova på dagis. 
Köpte en grov baguette på vägen hem och nu har jag fyllt den med massa grönsaker och lite ost. Dricker ett glad färskpressad apelsinjuice till det. 
 
Det vi äter är det vi är. 
Därför har jag nu beslutat att utesluta fisk och skaldjur nu. Jag känner att jag är redo för det.
Jag vill fokusera på hälsosamma val numera. 
Jag ska även försöka dra ner på processad mat, det vill säga sånt som redan är tillagat. 
Innan har jag inte haft orken eller lusten till detta men nu känner jag mig inspirerad....så jag smider medan järnet är varmt.
 
Många av er tycker säkert att jag överdriver med min mat, men sanningen är att jag mår bra av detta. 
Jag vill att min kropp mår bra och jag vet att den kommer göra det av detta. 
Jag vill oxå vara en bra förebild för mina barn och jag kan vara stolt när jag berättar varför jag äter det jag äter.
Det är just nu en hysteri kring det vi stoppar i oss, det finns en anledning till detta. 
Våra kroppar blir misshandlade inombords av allt detta skit som säljs i affärerna. 
För mycket socker, salt och E ämnen...det är vad man får i sig idag. Tror ni inte mig??
Bara ta en titt på det som finns i kylen och frysen. 
Jag vill verkligen inte vara en "viktigpetter" MEN det är så otroligt mycket hysh hysh kring detta. 
Tänk bara på när ni går och handlar...va medveten om det som hamnar i korgen, det är allt jag säger...ni har bara en kropp, va rädd om den.
 
Nu när jag va iväg så blev jag bestört av vad jag fick se. 
Små barn i Lavas och Novas ålder med magar som hängde. Dom va så överviktiga så dom knappt kunde vara med och leka. 
Är detta rätt?? 
Var är föräldrarnas ansvar i detta? 
Vet dom inte om att dom dömer sina barn till ett liv av mobbing, sjukdomar och en allt för tidig död. Det låter hårt men det är sanningen...vet inte varför så många blundar för den.
 " Ja men vi är ju på semester!! "
Ja det är ni, ska du bjuda ditt barn på en cocktail då oxå, ni är ju på semester. 
Nä det är bara en dålig undanflykt anser jag.
 
Dessa hotell som erbjuder All Inclusive väljer att tillaga och servera den maten som dom vet att gästerna äter. 
Det som serverades va: pommes, hamburgare, friterade Nuggets, pizza och massvis med Coca Cola. 
Är det så det ska vara?
Jag som äter vegetarisk fick visserligen ihop mat varje dag, men det va inte jättemycket variation.
Nä nånting måste hända, snart!!!
 
Nu ska jag snart iväg och handla sista presenten till Nova 😊 imorgon är den stora dagen ❤️
Hon är redan 5 år.
Jag älskar henne så så mycket, min lilla surbobbe. 
 
Hoppas ni får en underbar dag idag.
 
Frukosten idag 👍🏻
 
 
 
 
Här är några av mina middagar och frukostar.
Lev det gröna livet 🌱
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0