Söndag!!

Hemma igen efter simträningen.
Barnen badar och ska göra sig fina till kalaset om nån timme.
Jag dricker en varm kopp te och reflekterar över lugnet som infinner sig.
Det känns som att det kan bli en ganska bea dag idag. 
Jag har lite oro över att jag ska spendera nästan 3 timmar med massa andra föräldrar.
Jag vet att dom 3 timmarna kommer bestå av ledsna blickar, nyfikna frågor.
Men det är bara att stålsätta sig.
Jag har ju rätten att säga nej oxå, det vet jag.
Men det är en bea egenskap som jag inte riktigt besitter än....att kunna säga stopp...Nej!!
 
Jag hör barnen skratta där uppe, jag blir varm i kroppen. 
Deras oskuldsfullhet är så inspirerande ibland, oftast.
Jag vill oxå ha deras tänk, ingen oro för något.
Deras vanligaste problem är vilken klänning deras Barbie ska ha.
 
Idag ska jag bestämma....vilken färg min själ ska ha.
Jag väljer guldfärg med glitter och paljetter...för idag är en sån dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0