Vänta och se

Läkarbesöket gick väl som väntat idag. 
Jag mådde illa bara jag satte min fot därinne.
Hur som helst så fick jag beskedet att jag har två alternativ om det visar sig att min kropp börjat producera östrogen igen.
1: Jag opererar bort mina äggstockar.
2: Jag tar den här sprutan som jag berättat om och blockerar min äggstockar på kemisk väg.
 
Operation är uteslutet så då återstår bara alternativ nummer 2.
Problemet är att jag ska ta dessa sprutorna i 5 års tid.
Det är en väldigt lång tid för nåt sånt här.
Sen måste jag börja äta en annan typ av medicin oxå.
Martin förklarade så vänligt att mina "besvär" som jag fick nu när jag började med tabletterna endast kommer bli värre när jag börjar med sprutorna. 
Då blir jag genast osäker på hur jag ska lösa det med jobb.
Jag vet hur jobbigt det va med svettningarna sist....hur ska det då gå om detta ska bli värre??
Det känns som att jag tar ett steg fram endast för att ta tre steg tillbaka. 
Jag måste ta en rejäl funderare på hur jag vill göra.
Orkar jag verkligen detta igen?
Jag fick även utskrivet nya sömntabletter....får se om det blir bättre med sömnen nu då.
 
Jag försöker verkligen att tänka positivt...verkligen.
Men det känns som att jag har ett band som drar mig tillbaka hela tiden. 
Jag kämpar mig framåt men till slut är mina krafter slut och då dras jag tillbaka.
 
Nu måste jag bara fokusera på att komma tillbaka till jobb.
Jag måste tänka positivt och att allt kommer gå bra. 
Det är tankarna som styr oss.
Det är tankarna som är vårt liv och hur vi upplever det.
Så bort med er negativa tankar....välkommen alla ni positiva.
 
Solen har lyst på mig idag och jag tänker ta vara på det.
 
Ta hand om ert sinne och er kropp.
 
 

Kommentarer
Postat av: Dixie

Är det inte bra om kroppen börjar producera östrogen igen?

Svar: Nja!! Det visar ju att min kropp är stark och kämpar emot medicinerna. Men den typen av cancer som jag hade närde sig på just östrogen och för att minska risken att jag får tillbaka cancern så måste jag ta bort all östrogen i min kropp.
bella

2016-01-06 @ 11:52:32
Postat av: Dixie

Aha

2016-01-09 @ 17:47:09
Postat av: Erica

Du är stark Bella, jag förstår att det är jobbigt men jag tror du kommer klara detta. <3

Svar: Tack vännen!! Jag försöker se förbi det negativa. Är man tillräckligt envis så går det 😊
bella

2016-01-10 @ 21:10:16
URL: http://ericamansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0