Pratade jag med dom???

När teet svalnar i koppen och jag äntligen stänger datorn och sätter mig i soffan...då tänker jag efter ett ögonblick.


Barnen ligger och sover och jag...måste tänka efter om jag har sagt god natt till dom.
Har jag varit på ovanvåningen? 
Har jag pussat dom godnatt? 

Skrämmande!!!!

Vid närmare eftertanke så inser jag att jo jag sa god natt till dom. 
Men bara känslan av att behöva tänka efter...det är sorgligt.
Man känner sig otillräcklig som förälder.
Om du har barn så vet du precis vilken känsla jag pratar om.
Den finns där...hela tiden. Den väntar bara på att du ska göra ett misstag, för det kommer du göra förr eller senare..du är mänsklig ju.
När du gör det där misstaget så är känslan där, som en liten figur på din axel...viskandes i ditt öra.

Hur kunde du glömma? 
Betyder dina barn inte mer än så?
Varför spenderar du inte mer tid med dina barn? 

Viskandes....dömandes.
Ni vet vad jag pratar om! 

Hur ska man hantera den känslan då?
För både du och jag vet att vi gör allt för våra barn.
Vi vet att dom går först i alla lägen.
Vi vet oxå att ibland måste vi lägga lite tid på oss själva så att vi sen ska kunna ge maximalt av oss till barnen.
Det är då vi är som bäst....eller hur! 
Det är då vi mår som bäst, när vi hittar den där balansen.

För våra barn är vår framtid, vårt allt...håller ni inte med?? 


Idag blev det halloumiwok till middag, väldans gott.


Får se vad det blir imorgon.
Jag är just nu inne på en lite mer ekonomisk bana, så det blir en lite mer planerad middagshandling.
Helt sjukt hur mycket pengar man bara slänger i sjön när man tittar efter.
Bara en massa onödigt handlande...bara för att!! 
Nä det är slut på det nu....hoppas att motivationen håller i sig oxå hehe.

God natt på er!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0