Examination

Då va det snart dags. 

Dags att läsa min dikt.
Dags att artikulera mitt engelska vokabulär.

Det kommer gå bra, jag har ju den bästa gruppen som hjälper mig 🌸

En grå känsla kom över mig när jag klev utanför dörren. 
Allt det gröna börjar så smått förvandlas.
Löven ligger på marken redan och viskar om den som komma skall. 

Himlen är inte så där intensivt blå, snarare vit och grå med lite ljusblå skymtar här och var.

Känslan som ligger och gror är en lite ledsam sådan. 
Jag vill ha kvar värmen. Vill känna blommornas dofter på morgonen. 

Nu är det bara blött och....tråkigt.
Just därför blev det en bekväm outfit idag. Lite som en protest mot allt det gråa och tråkiga. 


Allt går så fort.

Tänk att det redan är oktober.
Var tog året vägen? 
När jag tänker på det känner jag den välbekanta känslan av stress pocka.

Tiden går, det är så det är och det är helt okej. 
Det som är jobbigt är när man inte vet vad man har gjort det här året.
Inga specifika minnen alls.

Jag vet att jag har haft en tendens att förtränga saker när jag gick igenom cellgifter och strålning...vill inte komma ihåg. 
Men den förmågan verkar hänga kvar fortfarande...det vill jag INTE.

Jag försöker tänka efter.
Blundar hårt och vill se tillbaka till sommaren som gått.
Jag ser inget.

Jag känner mig bestulen, hjälplös inför allt det där svarta.
Som tur är så är jag duktig på att ta bilder...genom dessa kan jag få glimtarna.
Via dom kan jag se leenden och lyckliga ögon.
Då blir det lite ljusare, om så bara för en stund.

Jag försöker vara med i nuet, leva här och nu....men det är svårt.
Allt annat kräver min uppmärksamhet.
Planeringen för några veckor i förväg...planering som ändå stjälper när jag glömmer hälften.
Den fula ovanan att inte kunna släppa det som varit....hemsöker mig. 
Så jag ser inte allt som finns här och nu. 
Jag ser bara grått och blött.

Snälla du, ta av dig dom negativa glasögonen!! Se hellre suddigt och bli glad än klart och må dåligt.

God morgon 🌱


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0