Spegel spegel på väggen där

Jag har tränat nu.....
Jag har skippat den där kakan,...
Jag har fixat mitt hår......
Jag har köpt den där snygga klänningen.....
Jag har fixat mitt smink.....

Duger jag nu???

Personen som tittar tillbaka genom spegeln granskar mig....uppifrån och ner.
Vänder sig om och tittar lite till med blicken fäst på rumpa och lår.
Vänder sig rätt igen och studerar allt, varje lite detalj i ansiktet.

"Skönheten ligger i betraktarens ögon"

Den där betraktaren är oftast DU.
Det är oftast DU som är den som dömer och kritiserar oxå.
Du är din egen hårdaste kritiker.
Varför då? Jo, för att du är aldrig nöjd.

Den dagen du är nöjd, det är den dagen du inser att kroppen är ett skal, ett ytligt skal som kommer spricka och bli grått med tiden.
Det enda du kan be och hoppas på....är att du inte slösar bort allt för många underbara år på att stå framför den där spegeln.

För vet du vad!!! 
Spegeln, spegeln på väggen där....har allt som oftast fel.

Den ser men är ändå så blind, för allt det vackra som finns där inne. 
Jag vet att det låter som en klyscha...men det är sant.
Det är väl ändå det som är det viktigaste.
Hur du är som människa.
En fin, omtänksam människa.
En kärleksfull och älskavärd människa.
Inget annat spelar väl egentligen nån roll.

Jag tränar.
Jag fixar mitt hår (ibland).
Jag sminkar mig (knappt synbart).
Jag tänker på vilka kläder jag tar på mig.

Jag gör allt det där, för jag vill vara fin...men jag glömmer oftast för vem. 
Sanningen är den att jag som alla andra slösar bort så mycket tid på att försöka vara perfekt.
Tid som jag hade kunnat lägga på....mig själv.
Låter tvetydigt kanske...men om ni tänker efter så förstår ni nog vad jag menar.

Sluta att vara så hårda mot er själva.
Va snälla och älska er själva så som alla andra gör det. 
Se er genom era barns ögon, där ni är drottningar och kungar. Där ni är starkast i hela världen. 
Se med dom ögonen istället....så blir världen plötsligt så mycket vackrare ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0