Vad gör det om 100 år

Dörrarna är öppna.
Kvällsbrisen fyller mina lungor och jag känner doften av hav.
Jag lyssnar och hör måsarnas gälla skrik en bit bort. 
Himlen har precis skiftat från blodrött till rosa och nu anar jag den orangefärgade sista färgklicken på kvällshimlen.

Snart kommer det bli mörkt.
Men min kväll är inte slut.
Jag ska köra några vändor till, rättare sagt till 03.30 inatt.

Det är helt okej, jag har haft en riktigt skön dag med sol, värme.
Så att jag avslutar den så här gör mig ingenting.

En kväll som denna, trots alla röriga tankar....får mig att känna...vad gör det om 100 år.

En trasig bil.
Pengar som ska fixas.
Tentor som ska skrivas.

Vad gör det egentligen om 100 år.
Absolut ingenting.
Det är inte så att jag bagatelliserar allt som hänt nu, men jag tar inte det så hårt.
Det blir inte analyser, inte nu.

Nu kör jag, jobbar, pluggar och tar var fin underbar dag som den kommer. 
Det blir bäst så ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0