Känn efter

Ljusen fladdrar till när altandörren står på glänt.
Ett nytt avsnitt av Greys har precis satt igång. 
Vinet i glaset är fortfarande kallt trots att det stått där ett tag.

Känn efter.
Är du trött? 
Är du förälskad? 
Är du arg, ledsen, besviken.
Känn efter...eller låt bli.

Ibland ska man inte känna efter, för man hittar alltid något som man inte gillar.
Ibland ska man välja att fokusera på det som är bra istället. 

En molande värk i magen har manifesterat sig den senaste veckan.
Jag vet varför men jag väljer att bortse från skälet.
Det hjälper inte ändå.

Nu ska jag luta mig bakåt och ta en smutt på mitt vitt. 
Jag ska tänka på det trevliga sällskapet som va här idag. 
Jag ska fokusera på hur fina mina älsklingar är och hur mycket jag älskar dom.
Jag ska försöka att inte tänka på att jag bara har några dagar kvar av semestern.

Så med andra ord....god natt ⭐️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0