Snart jobb

Snart är det dags att hoppa i uniformen igen. 
Det blir en senare pass än vanligt en söndag. Men jag klagar inte, jag har hunnit med en massa idag. 
Träning, matlagning, skolarbete, gymnastikträning och nu snart jobb. 

Det går i hindra knyck här känns det som, men just idag är det helt okej. 

(null)

(null)

Det blev inte den långa rundan idag. 
Jag körde min vanliga med viktvästen på. 
Det känns tyvärr inte lika mycket i benen som i foten. 
Den ömmar rätt rejält och jag funderar på om jag kanske har överansträngt mig med de 10 kilona. 
Jag har inga problem med att hålla ett bra tempo (har det vanliga faktiskt) men vänsterfoten protesterar sen när jag kommit hem. 
Nån som vet hur jag ska gå till väga? 
Ska jag fortsätta gå eller ska jag köra några dagar utan västen? 

Jag vill ju gärna använda den nu när jag har den såklart, men jag vill inte skada mig på köpet. 
Det är lätt att man skadar sig när man är förfriskad av energi och motivation. 
Då avfärdar man lätt dessa varningssignaler. 

Jag va nere på badet idag och fixade tjejernas säsongskort. Så nu är det fritt fram och bada hela sommaren. Om det blir en lika fin sommar som förra året så kommer många dagar spenderas där. 

Nähä, nu har tjejerna färdigduschade. Dags att fixa middag till dom. 
Lite roligt att jag precis åt min "lunch" och nu ska dem ha middag. 
Men ja det blir så när man jobbar natt. 

Inser dock att min jobbväska är betydligt lättare att packa. Innan va jag jättestressad över allt jag ville ha med och tugga på. Massa smått och gott låg och trängdes i väskan. 
Nu är där bara ett mellanmål och en måltid. 
Varken mer eller mindre. 

Ha en fin söndag 🌸

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0