Minuter och sekunder

Det är allt vad mina dagar består av.
Jag bryter ner dagarna, timmarna, kvartarna till det slutligen endast är små tickande tackande sekunder som sakta men säkert själen det som är kvar av mitt liv.

1,5 timmes pendling = 90 minuter • 2 = 180 minuter.

20 minuter till jobb, samma sak tillbaka.

Arbetsdag = 8.10 timmar = 29 400 sekunder.

Tick tack, tick tack!!
Det är det enda vi vet med säkerhet, att tiden går och det är inte ett skit vi kan göra åt det.

Så vad ska vi göra då? 
Sluta slösa bort tiden på materiella saker.
Njut av allt som erbjuds dig.
Mat, resor, upplevelse, närhet...allt.

När man blir medveten om att det inte varar för alltid blir allt lite mer värdefullt. Eller ja, så är det för mig iallafall. 
Jag tar inte det för givet men samtidigt slösar jag inte bort min tid med att sukta efter något för länge. Den tiden finns inte att ge. 
Tiden är värdefull och alla sekunder som jag tar ifrån en sak ger jag till en annan. 

Det förflutna är borta.
Framtiden har inte varit.
Det enda som räknas är nu, just nu. 

Så vad väljer du? 
Vad lägger du dina sekunder på? 

I denna stunden lägger jag dom på E L James utsökta verk GREY.
Väl spenderade sekunder om du frågar mig ❤️

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0