Ta inte det för givet...

När det är tyst och barnen har lagt sig för kvällen. Då brukar jag ta en stund för mig själv. Plocka undan lite, koka en kopp te...bara ta en stund för mig själv och fundera. 

Det är så många saker jag är tacksam för. 
Så mycket som bubblar inom mig.
Alla saker som hänt under dagen, allt som blivit sagt.
Alla dessa sakerna begrundar jag i min tysthet. 

Det är en nödvändighet.
För att jag inte ska glömma att allt detta kan vara borta i ett ögonblick. 
Jag vill inte ta något för givet, och jag vill inte bli tagen för givet heller.

Just nu känner jag mig matt. 
Har en förkylning som ligger och lurar. 
Tog lite nässpray nu när jag gick och lade mig.
Det känns kan jag säga.
Du tycker att det är ingenting, bara en förkylning. 
Men inte för mig, jag ser det annorlunda. Känslorna som står och knackar på min dörr är allt annat än lättvindiga. 
För jag upplever det annorlunda.
Det är samma virus, samma förkylning....men ändå inte. 

Jag anstränger mig för att ta hand om min kropp. Äta bra, ta mina tillskott, träna regelbundet....för att jag är skyldig min kropp det. 
Den kämpade för mig, i motvind.
Därför är det skuldkänslor som växer inom mig. 
Jag gjorde inte tillräckligt, jag blev sjuk ändå. 

Mmm....jag vet, det låter konstig undra öron, rent utav tramsigt. 
Men för mig är det sanning, min verklighet.
Jag önskar så så mycket att det inte behövde bara så, men ja. 
Jag kan bara hoppas på att det blir mildare med tiden. 

God. Natt 🌟

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0