Friheten att få uppleva naturen

Idag känns det lite så. 
Att det är så sällan dagens barn kommer ut i naturen. Dom ser det inte som en frihet, snarare ett straff.

Sorgligt kan jag tycka. 
Jag kom med ett trevligt förslag (tyckte jag) att vi skulle ta en skogspromenad. 
Men båda mina döttrar sneglade på varandra, inväntade att den andra skulle uttrycka en mild men ändå tydlig tveksamhet till mitt förslag. För när den ena har öppnat dörren på glänt har den andra inga problem med att ta till flykten 😂

- nja, måste vi? 
- kan jag inte leka med en kompis istället? 
- kan vi inte göra något annat? Snälla!! 

Mmm...så lät det.
Sen satt vi i bilen på väg till mölledammarna. 
Det blev en mysig stund. Jag gick och njöt av solen, medan barnen sprang ikapp längst med hela rundan.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0