Så många val, så lite tid!

Jag försöker ständigt intala mig att allt jag har är tid.
Jag är 36 år nu och ska leva många, många är till. 
Men på nåt sätt känner jag mig ändå stressad. 
Jag har så mycket jag vill göra, och jag vill inte vänta.
Jag vill ta nästa steg i livet, köpa ett hus till mig själv och barnen. Jag vill ta det där MC kortet. Jag vill köpa en ny bil. 
Jag vill hitta en plats i mitt liv där jag kan lura mig tillbaka och bara andas ut.

Det är lättare sagt än gjort. 
Under tiden som man strävar mot det målet så kommer andra saker emellan. Saker som får en att tappa fokus för ett ögonblick. Men drömmarna försvinner inte. Dom är kvar…pockar på uppmärksamhet.

Jag har hela mitt liv försökt ha en plan. Försökt att kontrollera min omgivning, för jag hatar ovisshet. Jag vill inte lämna något åt slumpen. 
Men nu så vet jag inte.
Jag känner stundvis att alla mina drömmar kväver mig lite. Då fyller mig med en inre stress. För jag vill så mycket men det kommer ta tid. 
All den tiden kommer göra att målet blir så mycket ljuvare när jag når dit. Men jag behöver slappna av under tiden. Försöka hitta ljusglimtarna i vardagen. 
Jag har redan kommit en bit på den delen, men det finns mer att ge.

Det finns inga snabba lösningar. Det har jag lärt mig. Det finns inga genvägar. Bara hårt arbete och hängivenhet.

Jag har mailat min bankman. Nästa steg är att boka ett möte. Jag har redan fått en eventuell köpare på lägenheten. Jag sa till mäklaren att jag inte tänker sälja förrän jag har någonstans att mellanlanda. Målet är i sikte men det är många saker som ska falla på plats först. 
Som marknaden ser ut nu är det svårt för mig som ensamstående att få ett tillräckligt på lånelöfte. Men jag har en plan 😁 
Den delen kommer lösa sig, allt handlar som jag sa innan…om tid. 
Det är ett steg in i nästa del av mitt liv. 

Imorgon fortsätter min andra resa. Då ska jag ner till gymmet. Det blir troligtvis ett bröstpass. Ska bli skönt att dränera all energi som samlats under veckan. 

God natt! Sov så gott! Dröm om ljuset i ditt liv! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0