Tiden går

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade här. Kan tänka mig att det finns några som har tröttnat på att läsa samma sak om och om igen. 

Så jag avsätter lite tid till en uppdatering. Jag får varva mellan att skriva och att ta en kinapuff. 

What’s New then? Ja ni….inget som jag tänkte skvallra om här iallafall 😆 men det är bra saker 😉

Det har nu gått några veckor in i terminen och jag upptäcker nya saker hela tiden. 
Nya saker som jag vill prova, gamla saker som jag vill utvärdera. Men tiden räcker inte riktigt till.
För två dagar sen tog jag hem elevernas skrivläxa.
Jag tänkte rätta dom i lugn och ro. Det slutade med att jag fick ta med dom till jobb idag och göra klart dem där istället. 
Jag har haft mitt svenskamaterial hemma i mer än en vecka…men jag har nog bara haft ett tillfälle att sätta mig ner och faktiskt läsa in mig på det.
Det går bara inte att göra det hemma. Det är alldeles för många saker som kommer emellan. Jag tänkte att jag möjligtvis skulle stanna kvar på jobb och göra det där…men då kommer jag inte hem till tjejerna. 
Nu börjar allt det "roliga" med deras läxor och deras aktiviteter. Så…..ja! 

Om jag hade fått välja en anledning till varför jag velat bli förmögen….så har det varit för tiden man hade köpt sig.
Tänk på allt du hade kunnat göra. Ingen stress. Ingen oro (inte för det iallafall). 

Pengar är inte allt, men det är mycket. 
Frågan är bara vad man är villig att göra för att uppnå den friheten.

Imorgon är det ridning för Nova.
Ska bli kul att följa hennes utveckling. Se hennes lycka. Hon bönade och bad att Lava skulle följa med imorgon…..men hon fick en vänlig men bestämt NEJ av Lava. 
Får se om Lava ändrar sig till imorgon. Lite gulligt att se hur stolt Nova är över sin ridning. 

Nu säger jag god natt! 
Jag är fortfarande frusen efter dagens 2 timmars promenad. Ska krypa ner under täcket och hoppas på en snabb insomning 😴

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0