En sån dag

När livet ställs på sin spets. 
När man får känna hur det känns att vekligen vara i nuet. 
Så var det igår.

Det är dagar som dessa som ger perspektiv.
Får när dagen är över så reflekterar man över vad det egentligen var som gjorde den så där exceptionellt bra.
Svaren är olika givetvis, men allt för ofta inser jag att det är enkelheten i tillvaron som gör att det glimmar lite extra. 
När alla krav är som bortblåsta och det enda man tänker på är den varma brisen som får håret att nästintill dansa. 
Då är man här och nu. 

Fler sådana dagar önskar jag. 
Det är upp till mig och dig om och när de kommer. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Ta vara på dessa dagarna och spara dom där inne, längst inne. Dom är guld värda när allt känns sådär grått och trist.
Då flammar dom upp som ett ljus i mörkret och leder dig rätt igen. 

Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

Sådana dagar önskar jag mig också! Mer här och nu.

2021-07-19 @ 09:21:08
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0