Godmorgon! đŸŒș

Kaffet Ă€r varmt i min hand. 
Doften av olika blommor och fuktig luft omger mig i uterummet nĂ€r jag intar min frukost. 
Jag tar ett djupt andetag och andas ut. Ett lugn sprider sig i kroppen. 
Dessa morgnar Ă€r precis vad jag vill ha
.i resten av mitt liv. Det enda som behöver förĂ€ndras Ă€r platsen för stunden. 

Vi var och trÀffade mina gamla klasskamrater igÄr. Mia och hennes man hade köpt ett hus i Ramlösa.
Det var sĂ„ fint och direkt nĂ€r jag gick innanför deras dörrar sĂ„ fick jag en stark kĂ€nsla. Jag vill oxĂ„ flytta, jag vill oxĂ„ köpa mitt för alltidhem. 
Dom hade sĂ„ mĂ„nga planer och man kunde verkligen se hur det lyste i deras ögon. 
Barnen sprang runt och lekte, skrattade och busade. 
Allt var sÄ ..enkelt.

Jag har varit inne pÄ att sÀlja lÀgenheten ett tag nu.
Flytta i en hyresrĂ€tt och börja leta efter mitt hus pĂ„ allvar. 
MĂ„nga saker behöver tas i beaktning. Det Ă€r inget lĂ€ttvindigt beslut. 
Men just nu sĂ„ finns jag bara hĂ€r. Jag trivs
.det gör jag. Men det Ă€r inte hĂ€r jag ska vara. 

Nova kommer hem om nÄgon timme. Det ska bli mysigt att hÄlla om henne. Hon har varit borta sen i fredags. Jag har fÄtt bilder och videos hela tiden, hon verkar ha haft det riktigt bra.

Kaffet börjar bli ljummet nu. Doften av fult och blommor har ersatts av tobaksrök. Grannen Ă€r vaken. Mina ögon rör sig frĂ„n ena vĂ€ggen till den andra. Alla blommor, enstaka döda flugor pĂ„ golvet, ogrĂ€set som envist letar sig upp mellan stenplattorna. 
Jag vill flytta
..sĂ„ vad gör jag Ă„t det dĂ„.


Jag funderar ett tag till.

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0