Vanans makt

Vi gör som vi alltid gjort.
Tänker som vi brukar göra.
Beter oss på samma sätt.

Därför hade det varit konstigt om vi inte resonerat på samma sätt som vi alltid gjort.
Vi lär oss av våra erfarenheter, både dom bra och dom dåliga. 
Detta gör att vi väljer vissa vägar för att vi vet av erfarenhet att det är det säkraste valet. 
Men den sista tiden har jag känt att det snarare stjälper mig. 
Jag väljer att inte lita på människor, göra mig själv sårbar….eftersom jag vet av erfarenhet att det inte slutar bra. 

Det begränsar mig. I många aspekter. 
Jag har ett val. 
Jag kan låta det förflutna styra mina val…..eller så kan jag lita på att framtiden är ljus oavsett vilken väg jag tar. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0