Slut på vardagen

Vi fick en massa gjort idag. 
Fixade elevernas iPads, städade klassrummet.  Sen när jag kom hem så fortsatte jag städningen med att rensa uterummet. Monterade ner dagbädden som varit där. Ställde ut den i förrådet och fortsatte att städa uterummet. Sen tvättade jag golven, lagade lite mat och nu ligger jag i soffan och kollar på en film. 

Jag hann med att tvätta sängkläderna oxå. 
Så doften av middagen blandat med rena sängkläder fyller hemmet. 

Det är nu som jag känner en ro i kroppen. I mitt huvud. 
När allt är i sin ordning och jag känner att jag åstadkommit något. Då kan jag slappna av. Först då är jag nöjd.

Snart är det påsk.
Jag har satt lite konstgjorda fjädrar där ute och här inne. Lite kycklingar hänger i riset.
Jag funderar på om jag ska fixa lite påskägg till tjejerna. 
Eller är dom för stora för det nu 🤔?

Imorgon blir det en naturrunda.
Äntligen ska jag få andas frisk luft.
Frid för själen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0